Ja, din bil är berörd och en åtgärd finns tillgänglig.
Registrerings- eller chassinummer:
Bilmodell:
Åtgärden för din bil finns nu tillgänglig hos våra auktoriserade verkstäder. Mer information om åtgärden hittar du här.
Du är välkommen att redan nu ta kontakt med en auktoriserad märkes-verkstad för att boka tid för åtgärden. Du kan också vänta med att genomföra uppdateringen till nästa ordinarie verkstadsbesök, t.ex. service eller däckbyte. Kontaktuppgifter till våra auktoriserade verkstäder kan du hitta här. Åtgärden är självklart kostnadsfri.
Vi vill påminna om att din bil är tekniskt säker och kan användas precis som vanligt.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice Diesel.
Ja, din bil är berörd
Registrerings- eller chassinummer:
Bilmodell:
Till dig som kund,
Din bil är berörd av åtgärdskampanjen. Vi beklagar att denna situation har uppstått och vi gör nu allt vi kan för att lösa situationen på ett så bra och smidigt sätt som möjligt. Vi vill understryka att alla berörda bilar är lika säkra som tidigare och att du kan fortsätta använda din bil som vanligt.
I juni 2016 påbörjade vi vår servicekampanj. Målet har varit att alla mjukvaruuppdateringar ska vara godkända och tillgängliga vid slutet av 2016.
De tekniska åtgärderna har utvecklats för alla berörda SKODA-bilar och presenterats för Vehicle Certification Agency i Storbritannien. Vi har löpande kontakt med de brittiska myndigheterna och räknar med att snart kunna påbörja implementeringen av de tekniska åtgärderna för resterande kunder.
För mer information är du välkommen att kontakta din återförsäljare eller vår Kundservice Diesel.
Så snart serviceåtgärden för din bil finns tillgänglig kommer du bli kontaktad för att boka in en tid på en SKODA-verkstad. För att underlätta kan åtgärden genomföras i samband med ett ordinarie verkstadsbesök.
Tack för visad förståelse.
Ja, din bil är berörd och åtgärdad
Registrerings- eller chassinummer:
Din bil är berörd av optimerade utsläppsvärden och serviceåtgärden har redan genomförts.
För mer information är du välkommen att kontakta vår Kundservice Diesel.
Tel:
08-120 810 70
E-post:
kundservice@skoda.se TillbakaNej, din bil är inte berörd.
Registrerings- eller chassinummer:
Din bil är inte berörd och du behöver inte genomföra någon åtgärd. För mer information är du välkommen att kontakta vår Kundservice Diesel.
Tel:
08-120 810 70
E-post:
kundservice@skoda.seOm du har en direktimporterad bil ber vi dig att kontakta en auktoriserad återförsäljare eller vår Kundservice Diesel på 08-120 810 70 för besked.